הספר - נמה הנמלה האחרת. כתב: גיורא רייכלר, איורים: מאיה שטיינדל. צמרת הוצאה לאור

 

חג שמח,




הספר - נמה הנמלה האחרת.  כתב: גיורא רייכלר, איורים: מאיה שטיינדל, עורך: עודד פלד.

צמרת הוצאה לאור.


ספר מקסים על חברות כביכול בלתי אפשרית בין נמלה וציפור.

מסע חיים, אומץ, פשרה ותעוזה הם המוטו בעיקר כאן. חברות חוצה גבולות, על עזיבת הקן הבטוח, הנורמה והשיגרה.


נמלה שממש יצאה מן הקופסה, או יותר נכון יצאה מן השורות. אמיצה, חושבת ויוזמת.

צעד צעד בחששות קטנים, אך צעדים גדולים ומשמעותיים עבורה.

היא עוזבת את הבטוח והמוכר ויוצאת לעולם עצום ומוזר עבורה.

בתחילה נעזרת בסוס כדי לראות את העולם הגדול. אך מסתבר שעם כל הגובה שלו והעוצמה, עבורה זה לא מקום בטוח, לא מתאים לגודלה או קוטנה יש לומר. וגם משעמם לה שם עם הסוסים אשר אוכלים עשב ולא ממש זזים מן המקום. אין משהו מרגש ואת זה הרי כבר היה לה בחייה הקודמים עם כל אלפי הנמלים האחרות העובדות וזה הספיק לה. ונמה הרי בעד שינויים וחידושים.

היא נתקלת בציפור בדרכה וממש חוששת לחייה. הרי זה טבע העולם מן הסתם שציפור תנקר ותאכל נמלה. שרשרת החיים. 

אך יש תפנית בסיפור, נמה מביטה בעיני הציפור וכך כובשת את "ליבה". אין לה שם, גם את זה היא צריכה להמציא .להמציא את הגלגל וזה קשה, אך מספק מאוד. היא מתחילה להתמלא בביטחון, מתפעלת מעצמה, איך היא מעזה , איך היא חושבת ומעריכה את עצמה יותר ויותר.

היא גיבורת הסיפור וסביבה הכל מתרחש. לעיתים הציפור חברתה עוזבת את המקום ונוסעת לה לנדודיה, לנמה קשה להבין זאת והגעגועים קשים מנשוא. אך ההמתנה משתלמת. 

גם לזה נמה מוצאת פתרון איך לצאת יחד עם חברתה למסע הנדודים. היא מסדרת לעצמה מקום מושב תחת כנפיה של ציפיפה חברתה הציפור. עם ריפוד של עלים וצידה לדרך והחברות ביניהן מתהדקת ומתחזקת.

והנה הגיע הרגע בו ציפיפה מוצאת לה ציפור זכר אשר יהיה אבי התינוקות שלה. כי זהו טבע העולם. נמה ממש חוששת לחברותן, אך החברה מיד מרגיעה אותה. מה הקשר, הן ימשיכו להיות חברות כמו אחיות. ומפוגגת את הפחדים של נמה. אין לנמה מה לדאוג. שום דבר לא יפגע בחברות היפה והמיוחדת שלהן. שתיהן.

למעשה אפשר להסביר לפעוט/ה דרך הסיפור היפה וגם לעצמנו. כמה טוב לפתוח את הראש, להעז, ליזום, לשבור את השיגרה ולפתח חברויות אשר חשבתם שלא יכולות להיות כאלו. 

לאזור אומץ ולשנות דברים בעולם. העולם הזה טוב ביסודו, אך יכול להיות עוד יותר טוב אם כל אחת ואחד מאיתנו יעשו שינוי עם עצמם, יפתחו אל החברה מסביב, יקשרו אל השונה והזר וזה יהיה פשוט נפלא.


וכמובן לאחרית דבר, חברויות יכולות להתקיים אחת לצד השנייה. יש חבר לחיים או חברה, זוגיות ושותפות. חברים לעט, חברים ליום יום, לשיחות נפש, או ביקור במוזיאונים, חברים עם תחביבים משותפים. העולם גדול ויש מקום לכולנו.

ספר מומלץ בטירוף.


תגובות

  1. תודה רבה על הכתבה.הנשמה של "נמה,הנמלה האחר " תמתבטאת היטב במילותיך שריגשו אותי.

    השבמחק
  2. תודה רבה על הכתבה.הנשמה של "נמה,הנמלה האחר " תמתבטאת היטב במילותיך שריגשו אותי.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תערוכת "עץ החיים"- תציג ב 14.4.2024- 27.4.2024 בגלריה על האגם ברעננה

תערוכה חדשה: "אביב מתעורר" "פרחי האביב הם חלומות החורף, שעליהם אנו מספרים בבוקר, בשבתנו ליד שולחן המלאכים" (ח'ליל ג'ובראן)

הגלריה החדשה לאמנות ישראלית FUN ART GALLERY משיקה תערוכה חדשה : 'הרמוניה של היקום' התערוכה תוצג לקהל הרחב עד 15 ליולי