מרקו - ספור על אהבה וכלב, כתב איצי באר. איירה- שי-לי בלמס

 





מועדים לשמחה


אצלנו במשפחה לכולם יש כלבים או חתולים ,כך שהילדים הקטנים יודעים ומכירים מהי אהבה של כלב לאדם והאדם לכלב.

כלבים הם חלק מהמשפחה והם משמשים כחברים הטובים ביותר של האדם.

הוא רגיל להתלוות לכל מקום כמעט ליצ-יא אשר מפנק אותו בכל הזדמנות ומצ'פר אותו.

בספר החביב הזה ישנו סיפור של אהבה בין הכלב מרקו ובעליו. מרקו נולד ומסביבו אחים ארבעה. .הם משחקים ונהנים כל כך ומתפקידם לשמור על העיזים. ממש כמה ימים לאחר שנולד מרקו הציקו לו קרציות אשר נדבקו לו באוזניים ,זה כאב והוא לא הצליח להסירן. האנשים מהחוה הניחו את מרקו ואחיו ליד השער של המצפה. מצפה הילה. לשם הגיע יצ-יא ורצה הגורל הטוב ומרקו נלקח על ידו לביתו. אמנם לא יכול יותר לשחק עם אחיו וזה קצת מפחיד אותו. אבל מרקו זוכה לבית טוב, אוכל חם, אהבה בשפע, ילדים מהמצפה אשר כל כך אוהבים לשחק איתו.


הכל מתנהל כשורה עד אשר יום אחד יצ-יא נופל מהסולם בשעת פעולה במצפה. מי שנובח ומציל אותו זהו מרקו הכלב, החבר הכי טוב שלו, אשר גומל לו טובה. יצ-יא נלקח באמבולנס ורק לאחר זמן מה חוזר למקום האהוב עליו בבית של תנע ויצ-יא וגם תמר בתם היקרה.

הוא רגיל להתלוות לכל מקום כמעט ליצ-יא אשר מפנק אותו בכל הזדמנות ומצ'פר אותו.

ספר מלמד על אהבה וקשר נפלא בין כלבים לבני האדם, על יחסי גומלין וצער בעלי חיים .זה כל כך חשוב בעיני. הילדונת שקראה יחד איתי את הסיפור, בת של שכנים ,ביקשה מיד בסיום קריאת הספר על מרקו שהוריה יביאו כלב מצער בעלי חיים.

אם בכך תרמתי לסביבה אני מאוד שמחה.


ספר נהדר. קראו אותו.




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תערוכת "עץ החיים"- תציג ב 14.4.2024- 27.4.2024 בגלריה על האגם ברעננה

תערוכה חדשה: "אביב מתעורר" "פרחי האביב הם חלומות החורף, שעליהם אנו מספרים בבוקר, בשבתנו ליד שולחן המלאכים" (ח'ליל ג'ובראן)

הגלריה החדשה לאמנות ישראלית FUN ART GALLERY משיקה תערוכה חדשה : 'הרמוניה של היקום' התערוכה תוצג לקהל הרחב עד 15 ליולי