"נטע זר" - ספרה של שרית פליין. רימונים- הוצאה לאור



בוקר טוב.







נעים לקבל ספר מקולגה. אישה מיוחדת הכותבת על ספרים ומהרשת אני מכירה אותה למעשה.

כותבת הרבה, אוהבת לקרוא, לסקר ספרים , לספר על עצמה ולי נדמה שאני מכירה אותה כבר הרבה שנים ולא רק מהרשת. תענוג לקרוא אותה, את רשמיה, את הסקירות שלה.

ובעצם כשקיבלתי את הספר בדואר משרית, זו הייתה לי הפתעה גמורה. לא היה לי מושג ולו קלוש ששרית כתבה ספר וגם שלחה אליי אישית. זכיתי, ממש כבוד.

והנה יש לי הזדמנות להכיר את שרית ממש טוב, את הרבדים וכל הקפלים, את מוצאה, משפחתה, אמא שלה, סבתה האהובה, העיסוק שלה ביומיום כמטפלת ומאסטר ב NLP מבוסס מיינדפולנס.

מלבד זאת תחביביה הם צילום וציור. אשת אשכולות רבת פעלים ועוד יותר מכך = אני סובלת מפיברומיאלגיה וכן גם שרית פליין. יש איזושהי הזדהות. מאחלת לה המון בריאות.

אגב שם בתה נטע וכך יש חיבור עצום בספר הנהדר. נטע זר- כמה בחירה מוצלחת בשם אחד לספר של שרית פליין.


ילדות שתי אחיות. האחת קטנטונת ושובבה. תבשילים במטבח. הכנות לאוכל קילוף שעועית, קטימה.
אבא שבתאי יושב בסלון במקומו, קורא עיתון, שערו מסודר .הוא מרוחק.

ובלילות, בלילות נטע שומעת את הוריה מתווכחים ,צועקים. מילים בטורקית עפות באוויר, היא חושבת שהיא אולי לא שמעה טוב. אמא אומרת: "נמאס לי ממך, אני עוזבת" ונטע נחרדת, סותמת אוזניים, מנסה לברוח למקום אחר במחשבותיה, להניח שאולי היא לא הבינה טוב את שפת ההורים. 

עוד מילים בעוד שפות מתרוצצות בבית. צרפתית ועוד.
לימים בדיעבד, מתחוור לנטע שאמא שלה התכוונה לקחת את הבנות איתה ולעזוב ,לא חלפה ולו חוט מחשבה במוחה לעזוב להוריה ללא שתי בנותיה האהובות.

הסיפור נע בין ילדותה של נטע, עם כל המשתמע מכך. חוויות ילדות, סבים וסבתות ,חברויות, לבגרותה ,בהווה הינה אמא לים הקטנה ,דוריי בן זוגה משתוקק לעוד ילד או ילדה, נטע לא מרגישה כמוהו. 
היא מטפלת באנשים, חשה את כאבם ולעיתים אף מזדהה. היא שלמה עם בתה, לא מרגישה תשוקה לעוד ילד/ה. טוב לה כך.

ימים של קשיים, של ניסיונות שכנוע מצד האיש שלה, ריבים, לעיתים פשרה. אכזבה ושוב מחדש.

יש את אמא שלה וסבתה האהובות והקשר הוא נהדר.
שוב קפיצה לעבר - אחותה הצעירה והיחידה טל המתולתלת הינה ילדה שובבה, סיפורי ילדותן והתבגרותן.
סיפור ההיכרות בין הוריה, ילדותם, העלייה לארץ מטורקיה.
לאורך כל הדרך על טל מונחת פחות אחריות איכשהו, לא מצפים ממנה. מנטע כן!

בבגרותה טל יוצאת לטיול גדול ואינסופי ומתנדבת במקומות שונים בעולם , משילה מעצמה כל אחריות וכל הנטל והמשא מוטל על כתפיה של נטע. עם כל מה שמונח עליה, כל המשא, נטע היא אישה חזקה להפליא ,אישה נהדרת שאני עצמי התחברתי לדמותה.


שרית היקרה, תודה על ספר מופלא ואני בטוחה וסמוכה שזוהי רק ההתחלה.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תערוכת "עץ החיים"- תציג ב 14.4.2024- 27.4.2024 בגלריה על האגם ברעננה

תערוכה חדשה: "אביב מתעורר" "פרחי האביב הם חלומות החורף, שעליהם אנו מספרים בבוקר, בשבתנו ליד שולחן המלאכים" (ח'ליל ג'ובראן)

הגלריה החדשה לאמנות ישראלית FUN ART GALLERY משיקה תערוכה חדשה : 'הרמוניה של היקום' התערוכה תוצג לקהל הרחב עד 15 ליולי