לילה טוב לאבק: איך לנקות את המזרן ולהבטיח שינה בריאה ורעננה?

 



צהרים טובים,






לילה טוב לאבק: איך לנקות את המזרן ולהבטיח שינה בריאה ורעננה?

 

מחקר מצא כי בארבעה מתוך חמישה בתים בארה"ב שוכנת קרדית אבק שמצטברת על המזרן לצד זיהומים נוספים, הקפדה על ניקיון תדיר של המזרן לא רק מוביל לאיכות שינה טובה יותר, אלא צורך בריאותי של ממש. הנה כל הדרכים לניקיון המזרן.

הידעתם שבני אדם משילים בין 300 ל- 600 אלף חלקיקי עור בזמן השינה בלילה? בחישוב מהיר זה יכול להגיע עד לחצי קילו עור בשנה. אם תוסיפו לכך את האבק שנכנס מהחלון אל פנים הבית ומתיישב על המיטה, וכמו כן את כל הזיעה, הדם, הרוק, נוזלי הגוף ואלרגנים נוספים תגלו שהמזרן שלנו הוא לא בדיוק סביבה סטרילית כמו שדמיינו והיינו רוצים שתהיה.

אי אפשר להתעלם גם מקרדית האבק המיקרוסקופיים שאינם נראים לעין וחיים מאכילת תאי העור מתים ומשגשגים הודות ללחות שגופנו מייצר בלילה. מחקר שהתפרסם באתר איגוד רופאי הריאות האמריקאי, מצא כי ב-4 מתוך 5 בתים בארה"ב נמצאה קרדית אבק על המזרן.

למעשה, מזרן נקי הוא לא רק נעים יותר לשינה, אלא גם חיוני לשמירה על הבריאות וההיגיינה האישית שלנו. הקפדה על ניקיון המזרן על בסיס קבוע יכול להאריך את חיי המזרן, לשפר את איכות השינה שלנו אבל החשוב מכל זה לשמור על סביבת שינה הגיינית ובריאה.

אז איך ננקה ביסודיות את המזרן שלנו ובכך נפחית את כמויות האבק והכתמים שמצטברים ללא הפרעה? מומחי הניקיון של DYSON עם כל הדרכים לניקיון יסודי.

שאבו את האבק

הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא שאיבת האבק מהמזרן. השתמשו בשואב אבק עם אביזר מתאים למשטחים רכים כדי להבטיח הסרה של כמה שיותר אבק, לכלוך ותאי עור מתים. התחילו בחלק העליון של המזרן ועברו באופן שיטתי עד לחלק התחתון. אל תשכחו לשאוב גם את הצדדים ואת אזורי התפרים בהם מצטבר הרבה אבק שפחות בולט לעין.

עשו שימוש בבד רטוב

לאחר השאיבה, יש לנגב את המזרן עם מטלית בד רטובה כדי להסיר שאריות של לכלוך ואבק שלא נשאבו. מומלץ להשתמש במים פושרים ובתמיסה עדינה של סבון כלים. חשוב לא להרטיב את המזרן יתר על המידה, אלא רק לנגב בעדינות עם מטלית הבד הלחה.

לא לוותר על הסרת כתמים

כתמים על המזרן יכולים להיות מכה קשה, במיוחד אם הם לא מטופלים מיד. יש להשתמש במטלית נקייה ובתמיסת ניקוי מתאימה לטיפול בכתמים שונים. אם מדובר בכתם אורגני, כמו כתם של דם או זיעה, תמיסה של מים וחומץ יכולה להיות יעילה. כתמי שמן יכולים להיפתר בעזרת אבקת סודה לשתייה אותה יש לפזר על הכתם, לחכות כמה שעות ואז לשאוב את השאריות.

חיטוי ונטרול ריחות

חיטוי המזרן הוא שלב חשוב נוסף בתהליך הניקוי. ניתן להשתמש בחומרים אנטי-בקטריאליים כדי להיפטר מחיידקים ולנטרל ריחות לא נעימים. אפשר גם לפזר אבקת סודה לשתייה על כל המזרן, להמתין כשעה ואז לשאוב אותה. סודה לשתייה מסייעת בספיגת לחות ובנטרול ריחות רעים.

אווררו את המזרן

אוורור המזרן הוא דרך טבעית ופשוטה לשמור עליו טרי ונקי. מומלץ להשאיר את המזרן חשוף לאוויר הצח למשך כמה שעות מדי פעם. אם מתאפשר, אפילו לשים את המזרן בשמש לכמה שעות יכול לסייע בהרג חיידקים ובהפחתת ריחות.

הניחו כיסוי למזרן

השתמשו בכיסוי מזרן איכותי כדי להגן על המזרן מפני לכלוך ואבק. כיסויים אלה ניתנים לשטיפה במכונת כביסה, מה שמאפשר לנקות אותם בקלות. בנוסף, כיסויים אלה גם עוזרים להפחית את הצורך בניקוי המזרן עצמו בתדירות גבוהה.

דאגו לסובב את המזרן משני הצדדים

כדי להבטיח שחיקה אחידה ולהפחית את הסיכון להצטברות של לכלוך ואבק בנקודות מסוימות, מומלץ לסובב את המזרן אחת לכמה חודשים. סיבוב המזרן גם מסייע לשמור על תמיכה אופטימלית לגוף במהלך השינה.

שימוש במסנן אוויר

מסנן אוויר עם התקן HEPA פועל על ידי לכידת חלקיקים זעירים כמו אבק, אבקנים, קשקשים של חיות מחמד ועובש, אשר יכולים לעורר אלרגיות ובעיות נשימה אחרות. מסננים אלה יכולים לשפר משמעותית את איכות האוויר ולהפחית את הסיכוי לתגובות אלרגיות, במיוחד בחדרי שינה שבהם אנו מבלים שעות רבות ביום ובכך גם להפחית את כמות המזהמים שיורדים על המיטה. ככל שפחות אבק יצטבר בחדר השינה, כך יהיה קל יותר לשמור על המזרן נקי.

 

ניתן להשיג באתר:  dyson.co.ilובחנויות החשמל המובחרות.

שנתיים אחריות ושירות עד בית הלקוח על ידי  ב.נ.ז.כ סחר היבואן הרשמי של Dyson בישראל.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תערוכת "עץ החיים"- תציג ב 14.4.2024- 27.4.2024 בגלריה על האגם ברעננה

תערוכה חדשה: "אביב מתעורר" "פרחי האביב הם חלומות החורף, שעליהם אנו מספרים בבוקר, בשבתנו ליד שולחן המלאכים" (ח'ליל ג'ובראן)

ביונסה מפרגנת למוצרי השיער של Dyson