תערוכה חדשה בבניין אורי ליפשיץ אורי ליפשיץ: שנות השישים הארוכות 20.9.23 – 10.12.23

 


בוקר טוב











תערוכה חדשה בבניין אורי ליפשיץ

 

אורי ליפשיץ: שנות השישים הארוכות

 

20.9.23 – 10.12.23

 

 

התערוכה "אורי ליפשיץ: שנות השישים הארוכות" מציגה ציורים, רישומים, תחריטים, ופסלים המספרים את סיפור ההתגבשות האמנותית של האמן.  בשנות השישים ליפשיץ מתחיל לצייר 'כמו ליפשיץ', ומבסס את השפה האמנותית שלו פנימה, כמו גם ביחס לעולם האמנות הישראלית ולסצנה העולמית של זמנו.

 

התערוכה מגוללת את המהלך הפורמטיבי בעבודתו בשנים בהן הפנה עורף להפשטה הלירית, המעלה על נס ערכים ציוריים אובייקטיבים, לטובת ציור אקספרסיבי פיגורטיבי המעבד חוויות אישיות ותמות חברתיות.

 

המעבר לציור פיגורטיבי אפשר לליפשיץ מגע קרוב וכניסה אל עולם הדמויות. מהלך שהוביל לתקשורת ישירה עם העולם החיצוני. אלו שנים בהן הוא התעסק בדמות במופעיה השונים, בין אם בציורי הסכיזופרנים בהם הדמות מפורקת ומתפרקת בתוך עצמה, ובין אם, לאחר מכן, בסוף שנות השישים, בעבודה לפי צילומים המשקפים את הספירה הציבורית. במהלך שנות השישים, ליפשיץ פעל בתוך המרחב הפוליטי והחברתי, והשפה האמנותית  שלו היוותה כלי לעיסוק ביקורתי בדימוי משועתק ובעיוות התקשורת הנגזרת מהילת הדמות. התערוכה מציגה את ההתמקמות של ליפשיץ בתקופה הנתונה בחזית העשייה המקומית, כחלק ממאמץ לעדכן את הסצנה הישראלית ולעמת אותה עם שאלות היסוד של הפעולה האמנותית.

 

בניין אורי ליפשיץ השוכן ברחוב אברבנאל 2 בתל אביב שימש את ליפשיץ כסטודיו במהלך חייו. יותר מעשור לאחר מותו, הוא נפתח לציבור הרחב ומשמש ככתובת לעיזבון האמן וכאתר תצוגה, ארכיון ומחקר המציע מבט מעמיק  על יצירתו. המקום מציג תכנית תערוכות מתחלפות, השזורות באירועי תרבות, ימי עיון ופרסומים.

 

 

בניין אורי ליפשיץ, רחוב אברבנאל 2, תל-אביב
urilifshitz.com
שעות פעילות: חמישי, 20:00-16:00, שישי-שבת, 14:00-10:00

הכניסה חופשית

 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תערוכת "עץ החיים"- תציג ב 14.4.2024- 27.4.2024 בגלריה על האגם ברעננה

תערוכה חדשה: "אביב מתעורר" "פרחי האביב הם חלומות החורף, שעליהם אנו מספרים בבוקר, בשבתנו ליד שולחן המלאכים" (ח'ליל ג'ובראן)

הגלריה החדשה לאמנות ישראלית FUN ART GALLERY משיקה תערוכה חדשה : 'הרמוניה של היקום' התערוכה תוצג לקהל הרחב עד 15 ליולי