לרגל 25 שנה ללהקת הפלמנקו הישראלית ולראשונה בישראל בתחום הפלמנקו והמחול הספרדי יזמה העמותה פרויקט קול קורא אמנותי ייחודי לעידוד ומתן במה ליוצרות-ים צעירות-ים: VITRAGE

 ערב טוב,








יום ששי האחרון הגעתי למרכז סוזן דלל במשכנו בנווה צדק הציורית וההתרגשות עוד הגיעה לפני המופע.

ואכן המופע היה מרגש, עשיר, מגוון, כזה עושר של עבודת צוות על הבמה, כוריאגרפיה מושלמת, תיאום מדהים בין כל הרקדניות והרקדנים, תשוקה ואיכות לצד עושר של סוגי מוזיקה וריקוד שונים ומקוריים. קטעי מעבר הומוריסטיים ופשוט עונג צרוף של 80 דקות מופע וזה עובר מהר, האמינו לי. הזמן לא מורגש. נכנסתי לתוך סחרחרת של התרגשות ובילוי מופלא בנעימים.

הרגשתי שכאילו התקבצו להם כל הכשרונות המדהימים גם יחד ויצרו שעה וחצי של מחול מופלא וברמה בינלאומית.

גם אמי בת ה-80 שהייתה לצידי התמוגגה מכל רגע ומכל ריקוד.

ממליצה באהבה. רוצו לראות.


פרטים בהמשך הפוסט.


תודה רבה,



לרגל 25 שנה ללהקת הפלמנקו הישראלית

ולראשונה בישראל בתחום הפלמנקו והמחול הספרדי

יזמה העמותה פרויקט קול קורא אמנותי ייחודי

לעידוד ומתן במה ליוצרות-ים צעירות-ים:

 

 VITRAGE

 

פרויקט שנוצר כחלק מ'האני מאמין' של העמותה, לעודד ולקדם את 'הדור הבא' של יוצרות ויוצרים צעירות וצעירים בתחום הפלמנקו והמחול הספרדי.

במסגרת הפרויקט ומתוך היכרות עמוקה עם הקשיים של העלאת הפקה אל הבמה בתחילת הדרך, ניתנו ליוצרים רשת תמיכה ומימון מלא הכוללים: ליווי אמנותי אישי, הפקה, רקדניות.ים, תפאורה, בניית פסקול, עיצוב פוסטר, תאורה, תלבושות, במה, חשיפה, פרסום ושכר.

התהליך שהחל דרכו לפני הקורונה, קורם כעת עור וגידים במופע מחול אחד מיוחד:

VITRAGE - מופע באורך 80 דקות המורכב מ- 6 יצירות של 6 יוצרות.ים שונות.ים -

6 עולמות בערב אחד.

 

להקת הפלמנקו הישראלית, מייסודה וניהולה האמנותי של הרקדנית והכוריאוגרפית מיכל נתן, חוגגת 25 שנות יצירה  

מיכל נתן ולהקתה חושפים בפני הקהל הישראלי את המנעד המגוון שמציעה אמנות הפלמנקו, לא רק כריקוד עשיר במסורת, כי אם אמנות חיה ובועטת, זמינה תמיד לצקת בה מן החדש, לשמש חומר ביד היוצרת, המנווטת את הפלמנקו אל מחוזות דמיון חדשים.

אם בביצוע ואם בתהליכי היצירה, נתן ורקדניה מדגישים את העושר הגלום  בריקוד הספרדי בכלל, ובשפת הפלמנקו בפרט, ומרחיבים את תפקידם- מנשאי תרבות ריקוד גאוגרפית, אתנית והיסטורית ספרדית, לכדי כלי לכתיבה כוריאוגרפית עכשווית אוניברסלית, אישית, אינדיבידואלית ורלוונטית. זאת מבלי לוותר על הקוהרנטיות של הפלמנקו, ומתוך כבוד ועניין אמיתי בווירטואוזיות גופנית ופואטית.

ללהקה 26 הפקות רפרטואריות מגוונות, בשילוב רקדנים ומוסיקאים בינלאומיים מספרד, זמרים, שחקנים, במאי תיאטרון ואמנים פלסטיים.

הלהקה זוכה להערכה רבה בארץ ובעולם ומשתתפת באופן קבוע בפסטיבלים בינלאומיים.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

הדס נסטל "Ella" - רקדנית לשעבר בלהקת הפלמנקו הישראלית, שחקנית וכוריאוגרפית. כיום, רקדנית גם בלהקת "מיומנה" ומשתתפת בפסטיבלים בתחום תיאטרון ומחול.

היצירה עוסקת באלימות כלפי נשים והשפעותיה ארוכות הטווח. לאורך היצירה ישנו שימוש בשפה תנועתית המשלבת סימני אזהרה של העמותה לזכרה של מיכל סלה ז"ל למיגור האלימות בדגש על אחריות והעלאת מודעות ציבורית לסימני אזהרה ול"נורות האדומות" שבדרך.

 

לין חדד "Aliah" - עלייה" חדד היא ספורטאית בינלאומית ואולימפית וכוריאוגרפית בהחלקה על הקרח. אלופת צרפת וישראל בהחלקה על הקרח באולימפיאדת 92' והייתה לזוכה הצעירה ביותר דאז. היצירה עוסקת בנושא ה'עלייה' ארצה על כל המאבקים, תסכול, תגליות ועוד. מחווה לזמרת הנודעת Lhasa De Sela.

 

 

ראלי מרגלית - "בלילה ההוא" "That Night" מלחינה וצ'לנית.

יצירה המפיחה חיים ברגע לילי חידתי אחד שהזדהר וחלף. הלילה ההוא מתרחש על חוף ים, רוחש גחליליות ובליבו אישה.

 

ידין מילר - "בבל" " "Babylonרקדן ויוצר מולטי סטייל, תואר שני במחול, מנהל סטודיו פרטי ומסגרות מחול בירושלים, יוצר תכני וידאו, מוזיקה ומדיה.

סיפור אחרית המבול (בראשית). על בסיס היות האדם החופשי שונה מרעהו וטבע האדם אשר מייחס לעצמו את עצם החשיבה והעבודה כמהות חייו (קהלת).

 

אילת שחר - "De La Muerte  "Seguiriyaרוקדת 15 שנה בלהקת הפלמנקו הישראלית, בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה מאונ' חיפה.

יצירה לרקדנית יוליה טלר אשר בגיל 21 נפצעה קשה בתאונת דרכים וממנה יצאה עם נכות קשה, ללא רגל ועם בעיות נוירולוגיות ואורתופדיות ושעם מאבק אינסופי ותעצומות נפש בחרה שלא לוותר על החלום.

הריקוד מתאר מאבק פנימי וסוער של האדם בין חיים למוות, בין התרסקות ונפילה לקימה מחדש. הצורך העז של האדם ויצר החיים להתעלות ולהתגבר על הקשיים והכאב.

 

מיכאלה הררי - "סולטאנאס" Sultanas"" ילידת ארה"ב, מעל 30 שנות ניסיון בריקוד והוראה. מקדמת דיאלוג רב-תרבותי דרך הוראה בקהילות החרדיות והערביות בירושלים.

יצירה המדגימה את עושר תולדות אמנות הפלמנקו תוך מסע לעבר בהשראת התרבות האנדלוסית מימי הביניים. מזכירה את חייהן של הנשים בחצר המלך בארמון "אלהמברה" ומשלבת את המוזיקה והשירה הערבית המשולבת בתרבות.

 

בין הנאמברים יועלו מעיין ''פרסומות'' - מעברונים קצרים הומוריסטיים, בכוריאוגרפיה של הדס נסטל.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

רקדניות הלהקה: מיכל נתן, יעל זיתוני, מורן רון, אילת שחר, מאיה שני פלנבאום

רקדניות.ים אורחות.ים: דימה ברכוב, איליה גוחמן, לין חדד, יוליה טלר, נעמה כסיף, ורדית לוסקי, קיריל סיבולפוב, טליה קליגר

מעברונים: כוריאוגרפיה: הדס נסטל. וידאו ארט: ידין מילר

עיצוב תלבושות: ורוניקה שור // עיצוב תאורה: יעקב ברסי

ניהול הצגה: אורנה גרץ // ניהול חזרות: מורן רון // ניהול, שיווק והפקה: קרן רגב-אביב

 

 

VITRAGE – לוח מופעים

6.7 פסטיבל כרמיאל בשעה 20:00

8.7 תל אביב מרכז סוזן דלל. שעה 14:00.מופע נוסף גם 21:00

12.7 תיאטרון חיפה 20:30

13.7 היכל התרבות פסגת זאב, ירושלים 20:30

14.7 היכל התרבות יבנה 20:30                                                                                                      23.7 המשכן לאמנויות הבמה באר שבע 21:00

 

קישור להזמנת כרטיסים: https://bit.ly/3z6cEWC

 

 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

המותג NINE WEST פותח סניף דגל בקניון עופר הקריון - בהשקעה של כ – 600 אלף ₪

תערוכת "עץ החיים"- תציג ב 14.4.2024- 27.4.2024 בגלריה על האגם ברעננה

תערוכה חדשה: "אביב מתעורר" "פרחי האביב הם חלומות החורף, שעליהם אנו מספרים בבוקר, בשבתנו ליד שולחן המלאכים" (ח'ליל ג'ובראן)