תערוכה חדשה של 4 יוצרות לרגל יום האישה הבינלאומי: "תמונת אישה"

 בוקר טוב,




תערוכות 4 יוצרות לרגל יום האישה הבינלאומי:

"תמונת אישה" – חזון אופטימי

 








 

תערוכות אמנות של 4 יוצרות יפתחו ב – 23 לפברואר  בגלריית האומנים בקניון עופר רמת אביב, לרגל יום האישה הבינלאומי.

 

ארבעת היוצרות הן גם נשות חינוך בהווה ובעבר העוסקות בריפוי ובהעצמה נשית דרך אמנותן: מלי מזרחי, סמדר ברמן, יעל כנפו  -מציגות  ציורים באקריליק ובשמן על בד  ואתי לוין – מציגה פיסול בעץ ובאבן.

 

התערוכות  החדשות  חושפות את סיפורן של 4 אומניות, נשות חינוך בכירות, שכיהנו ומכהנות בהנהלות בתי ספר ובהובלה של פרויקטים חינוכיים-קהילתיים, אשר נאלצו להתמודד באמצע החיים עם מחלות קשות ומשברים אישיים ובחרו להתמקד ביצירה ובאמנות כדי להחלים ולהעביר מסר של אופטימיות והעצמה לתלמידיהן, לנשים אחרות ולקהילה הרחבה יותר. הן יוצרות , כל אחת בשפתה הייחודית, על הבד ומתוך פיסול באבן ובעץ, עולם של יופי מלא התלהבות, תשוקה לחיים ושמחה.

 

סמדר ברמן : "האישה והצבר". ביצירותיה עשירות הצבע והטקסטורות  מסתתרות אלגוריות שונות עם דימויים סימבוליים מעולמה של האישה. במיוחד בולט הדימוי של האישה והצבר, שבעיניה הוא מסמל את הכאן ועכשיו בנוכחות שלה. היא נמצאת בכל מקום ולא מוותרת. קשוחה מבחוץ ורכה מבפנים. גם אם חותכים ממנה חתיכות היא עדיין ניצבת ומצליחה לצמוח מחדש כמו הצבר. השילוב בין הדמויות הנשיות עם הרקע הטבעי בגוונים של טבע ירוק ומים כחולים, החיבורים של הגוונים והטקסטורות השונים, יוצרים כולם הרמוניה של רכות וקוצניות. שילוב של אישה וצמח – הדבקה בחיים ללא תנאי. בציור " פנים" האמנית נותנת הבעה למגוון הזהויות החיות בתוכה. תחושות של פחד,  עייפות , ייאוש, רוגע, נשימה ועוצמה משולבים יחד במצג אחד שיוצר את השלם. מתוך ריבוי הפנים נוצרת האחדות. " זו אני המסתכלת על העולם כל פעם ממצב אחר, המבט שלי מלווה את היד המציירת וכל דמות שנוספת משלימה עוד רובד במערכת ה'פנים' הפנימית שלי. "

 

סגנון הציור של סמדר מושפע עמוקות ממסורת הציור האבורג'ינית בה פגשה בעת ביקורה באוסטרליה ומהמפגש הבלתי אמצעי שלה עם הנשים שציירו דמויות נשיות על קנבס פרוס על האדמה. בציורים האבוריג'ינים יש שימוש נרחב בנקודות וקווים מצטלבים. צורות המזכירות יערות דבש, עורות של חיות ,קורי עכביש ועוד. הנקודות מסמנות נגיעות שעברו בציור בעידן של חלום.

 

 

 

 

מלי מזרחי: "רוקדת את החיים" - השם הנבחר לתערוכתה, הינו ביטוי  לאורחות חייה ולדרך בה בחרה להגשים את חלומותיה, וגם מחווה לילדה שבה שרקדה בסטודיו של גרטרוד קראוס. העבודות המוצגות בתערוכה מצוירות בשמן על קנבס, נוצרו באטלייה של האמן מרק בוגנים באילת ובהדרכתו, אמן ומורה שהשפיע מאד על יצירתה בשנים האחרונות, במיוחד בציורי הדמויות הנשיות שלה המשדרות עוצמה, תנועה והגשמה אישית.

 

יעל כנפו: בתערוכה הנוכחית היא מציגה ציורים משלוש השנים האחרונות, ציורים מופשטים יותר בהם היא מתנסה בטכניקות שונות בצבע ובכלים מגוונים, בסגנון מופשט, בצורה אינטואיטיבית וחופשית המאפשרת לתת ביטוי למחשבות, רגשות ותשוקות. ציורים אלו מביעים את האופטימיות והחוזק שלה כאישה שהצליחה להתגבר על משברי חיים ומחלה קשה בעזרת בחירה מודעת בחשיבה חיובית, יצירתיות והבעה באמנות, וכיום מלמדת ומעבירה הלאה את המסר בסדנאות לנשים בסטודיו שלה במעלות.

 

אתי לוין: פיסול בעץ ובאבן. תהליך הפיסול נוצר על ידה תוך כדי עבודה. היא בוחרת את גוש האבן או העץ, מתבוננת ומגלה בתוכו את הדמות, הגוף, התנועה וזורמת בצורה אינטואיטיבית עם החומר והנושא עד לגיבושו הסופי. המיקוד בדמויות אנושיות וביחסים בא מתוך חקירה והתבוננות בעולם הפנימי שלה ושל הסובבים אותה. היצירה נתנה לה תקווה ואופטימיות בימים לא פשוטים של התמודדות עם מחלה קשה, פסליה מביעים את עצומת הרכות, את בחירתה בחיים ובהתמקדות ביש וביופי  ומעידים על אשה חזקה ומלאת תשוקה.

 

אוצרת: איילת אמוראי-בירן

 

 

התערוכות פתוחות לקהל הרחב – ללא תשלום

 יוצגו  בגלריית האומנים של קניון רמת אביב



אירוע חגיגי יתקיים ביום חמישי, 3.3.22 בשעה 19:30 במסגרת שבוע האירועים ליום האישה הבינלאומי , עם שיח גלריה בתערוכה ומוסיקה חיה של הרכב ג"אז צעיר.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

המותג NINE WEST פותח סניף דגל בקניון עופר הקריון - בהשקעה של כ – 600 אלף ₪

תערוכת "עץ החיים"- תציג ב 14.4.2024- 27.4.2024 בגלריה על האגם ברעננה

תערוכה חדשה: "אביב מתעורר" "פרחי האביב הם חלומות החורף, שעליהם אנו מספרים בבוקר, בשבתנו ליד שולחן המלאכים" (ח'ליל ג'ובראן)